Kezdőlap   |   Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése   |   Tiszaligeti Sportkomplexum fejlesztése   |   Verseghy Ferenc Gimnázium felújítása és funkcióbővítése
 

Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése


Tiszai hajósok tere


Tervezett tér képe a Szapáry utca irányából


Tervezett tér képe a Szapáry utca irányábólA tér Szolnok leendő sétálóutcájának a Szapáry utcanak a lezárása Tisza jobb partján. Jelenlegi funkciójában parkolóként üzemel magas kihasználtsági fokon.

A tér jelenlegi térfalait a felújított zsinagóga – jelenleg galériaként üzemel, egy szakközép iskola, egy étterem, és lakóházak alkotják. Jelenlegi állapotában nem alkalmas az új híd forgalmának fogadására, sem az Önkormányzat által megcélzott rendezvénytér funkció kiszolgálására.

A tér szervezését az összetett parkoló, rendezvény, pihenő funkciónak (időben különböző) megfelelően terveztük. A fő tengely megmarad a Szapáry utcával párhuzamos, jelenleg is részben aszfalt burkolattal ellátott út Ez a tengely megnyújtásra kerül, egészen túllógva a töltéskoronán kialakított sétányon, méltó lezárást adva a gyalogos utcának, a tervezett terasszal.

Tervezett tér képe a Szapáry utca irányábólA főtengely két oldalán egymással szemközt alakul ki egy-egy teresedés, amiket egymással szöges ellentétben fogalmaztunk meg. Az étterem mögötti területet városi park hangulatú.

Jelentős arányban jelennek meg a különböző anyagokkal burkolt területrészek, amik funkciójukat tekintve az étteremhez, későbbi panzióhoz kapcsolódó kiülő teraszként, pihenőhelyként működhetnek. A burkolt felületeket fűvel beültetett területek osztják több részre, megteremtve egy ligetesebb, bensőségesebb hangulatot.

Ennek a városi parknak a Tisza felöli lezárásaként jelenik meg a mozgáskorlátozott rámpa, amin keresztül a térről a töltéskoronán elhelyezett sétányra juthatnak fel és le akadálymentesen a mozgásukban korlátozottak.

Összekötő rámpa látványképe


Összekötő rámpa látványképeA kis parkhoz kapcsolódik a keletről érkező, kerítések mellett futó gyalogút, aminek megtartása használati szempontból mindenképpen javasolt.

A túlsó oldali – szakközépiskola irányába – kiteresedés formáját a hídhoz kapcsolódó rámpa félköríves kialakítása határozza meg, így mintegy létrehozva egy apszist a térben, aminek csúcspontján felállítható a rendezvényekhez szükséges színpad.

Alap esetben a főtengely önmagában működő közlekedési tengely, a burkolat kiosztása oly módon lett kialakítva hogy személygépjárművek parkoló kiosztásának is megfeleljen, illetve egyértelműen követhető legyen a gyalogos sáv is.

Összekötő rámpa látványképeEbben az esetben a teljes felületén burkolt kiteresedés pihenőhelyként szolgál, a körív mentén elhelyezett padokon.

Rendezvények alkalmából a tér főtengelye átfordul, és az elhelyezett színpadra fókuszálja az irányokat. A tér forgalmát a rendezvényeknek megfelelően szabályozni kell.

A híd elérése a Szapáry utca irányából 3 különböző módon lehetséges: kerékpárral, gyalogosan és lifttel az arra rászorulóknak. Az tervezett építményt leginkább a kerékpáros rámpa határozza meg, ami a szabályokat figyelembe véve 4,5%-os lejtés esetén nem lehet hosszabb 1 szakaszban 100 méternél, ami önmagában kevésnek bizonyul az 5,22 méternyi szintkülönbség leküzdésére, így közbeiktatott pihenővel – ahová a lift érkezik – 2 szakaszból épül fel a rámpa.

Tervezett tér látványképe a Tisza irányából


Tervezett tér látványképe a Tisza irányábólAz alsó szakasza a kialakult helyzetben akkor tud leginkább a városképhez illeszkedni, ha félkörívben minél jobban megközelíti a jelenlegi térfalakat, így alakítva az ideális helykihasználhatóságot a tervezett rendezvénytérnek.

A rámpa ezen szakasza egybefüggő felületű térfalat alkot, az alatta tervezett alépítmény nyílásaival megbontva.

Az alépítményben köztisztasági raktárt, és kapcsolóhelyiséget terveztünk, a hozzájuk tartozó közművek kiépítésével. A gyalogosok közvetlen módon két helyen juthatnak fel a rámpára – egyben összekötő hídra.

Tervezett tér látványképe a Tisza irányábólAz első feljutási lehetőség a rendezvénytér végében a fő gyalogos útvonal tengelyébe elhelyezett 2,35 m széles lépcsőn lehetséges. Ezzel a lépcsővel egy a főtengelyre merőleges vonalban indul a tervezett tér, és a töltéskoronán kialakított sétány összekötése.

Az összekötés lépcsői a főtér parkoló sávjaival megegyező tengelybe lettek tervezve, közte díszkerttel és vízfelülettel törve a burkolatok nagy felületét. Ebben a befoglaló szélességben lett kialakítva a töltésről kiugró terasz is, amiről a sétányról hídra vezető lépcső indul felfelé. A híd mellől két oldalon lépcsőkön lehet lejutni az ártérbe.

A kerékpáros rámpa íves szakasza mögötti terület és középiskola térre néző homlokzata között fennáll a veszélye, hogy jó rejtekhely alakulhat ki, így mindenképpen javasolt a területet bejutást gátló növényzettel, pl.: tűztövissel beültetni.
• Előzmények
• Tiszai hajósok tere
• Tiszaligeti hídfő

Tiszai hajósok tereTervezett tér képe a Szapáry utca irányából

Összekötő rámpa látványképe

Összekötő rámpa látványképe

Tervezett tér látványképe a Tisza irányából

Tiszaligeti hídfőTervezett hídfő látványképe a Tisza irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Kezdőlap Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése Tiszaligeti Sportkomplexum fejlesztése Verseghy Ferenc Gimnázium felújítása és funkcióbővítése
©2008-2012. Tisza Fővárosa - Minden Jog Fenntartva!