Kezdőlap   |   Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése   |   Tiszaligeti Sportkomplexum fejlesztése   |   Verseghy Ferenc Gimnázium felújítása és funkcióbővítése
 

Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése


Tiszaligeti hídfő


Tervezett hídfő látványképe a Tisza irányából


Tervezett hídfő látványképe a Tisza irányábólA Tiszaligeti oldalon első pillantásra sokkal egyszerűbbnek tűnhet a rámpák, és hozzájuk kapcsolódó építmények elhelyezése, mivel az épületsorokat leszámítva - amik közé befut a szerkezet -, semmi épített környezet nem determinálja az építmények elhelyezését.

Ezzel ellentétben az értékes zöldfelület megőrzése, a lehető legminimálisabb beavatkozás a természeti környezetbe tervezők fő célja volt a tervezés folyamán.

A kialakult építmény elhelyezése, formálása az alapján történt, hogyan tudunk minél több fát megőrizni a területen. Ez az oka annak is, hogy az épületsorok közé befutó rámpa tengelyét elfordítottuk, párhuzamosan a meglévő fasorral, aminek ugyan nem minden darabja számít értékes növényzetnek, mégis fontos évtizedek óta ott álló részei a parknak.

Tervezett hídfő látványképe a Tisza irányábólMinden célkitűzés ellenére, a tiszaligeti oldalon a rámpa hossza lényegesen nagyobb, mint a Tiszai hajósok terén.

Ennek fő oka, hogy nem csak a töltéskoronán futó sétány felett kell a rámpának elhaladnia, de nem akadályozhatja az épületek előtt, azok megközelítését szolgáló aszfaltút forgalmát sem.

Ennek ellenére kompromisszumokra szükség van, mivel a rámpa alatt magasságkorlátozást kell bevezetni, 3,5 méternél magasabb gépjármű nem haladhat át alatta.

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából


Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányábólEz a probléma megközelíthetőségi gondot nem vet fel, mivel jelenleg körútként működő kiszolgálóút nagyobb járművekkel megközelíthető a másik irányból.

Tűzoltósági szakhatósági állásfoglalás alapján szükséges kialakítani a tűzoltógépjárművek részére, vagy összekötő utat a Tiszaligeti sétánnyal, murva burkolattal, vagy erre a célra megfelelő fordulót.

A rámpának ezen hosszú szakaszát úgy formáltuk, hogy minél könnyedebb legyen, egy szalagként fusson végig a föld fölött.

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányábólEzen az oldalon a kétszeres utak feletti átívelés, a 7,65 m-es áthidalandó magasságkülönbség miatt még a rámpáról leérkezünk a talajszintre, pihenő közbeiktatása szükséges.

Tervezésnél kiinduló pont volt egy vékony, föld fölött szálló szalag kialakítása, ami a Tisza irányába repíti a rajta közlekedőket.

A szalagra való feljutást egy épületbe bújtattuk, ami a lehető legkisebb méretű, a tetején tetőterasszal, ami egyben a kapocs a talaj és a "szalag" között, valamint a szükséges pihenő is egyben.
Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányábólAz épület tetejéről a mozgáskorlátozottak - a Tiszai hajósok terén elhelyezett lifttel megegyező módon formált - üveglifttel jutnak le a talajszintre.

A lift közlekedőnyi szélességű teraszon keresztül közelíthető meg, annak a pengefalnak a mentén, amire az a lépcső lett szerkesztve, a rámpa és közlekedő tengelyére, amin keresztül a gyalogosok érhetik el a Tiszaligeti sétányt anélkül, hogy egyenes haladási irányukon változtatni kellene.

A kerékpárosok lejutása az épület tetejének rámpává alakításával oldható meg, a kijelölt kerékpár úton.

Ebben az esetben a minél kisebb építmény elérésének érdekében a rámpa lejtése nagyobb, mintegy 6%, ám az előírt hosszúság után 3%-os lejtésű pihenőt iktattunk be. A rámpán sebességkorlátozás kiírása szükséges. Részben a kanyarodási sugarak kisebb mérete, részben a Tiszaligeti sétány gyalogos-kerékpáros csomópontjának minél kisebb sebességgel való megközelítésének érdekében.

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányábólKialakítottuk a Tiszaligeti sétány és a töltéskoronán végigfutó sétány talajszinten futó kapcsolatát is. Ez az kőlap burkolat út az épület mellett, és a rámpa alatt fut végig egészen a töltésoldalban kialakított tereplépcsőig.

A töltéskoronáról a híd két lépcsőn keresztül közelíthető meg, amik a rámpa mellé vannak szerkesztve.

Az épület funkciója pillanatnyilag diszponibilis, üzemeltető döntése alapján kerül felhasználásra, tervező javaslata büfé, kávézó kialakítása, amihez a szükséges kerthelyiség fa-műanyag kompozit anyagú pallóburkolatú teraszt megterveztük. Az épület működtetése előreláthatólag időszakos üzemben fog történni.
• Előzmények
• Tiszai hajósok tere
• Tiszaligeti hídfő

Tiszai hajósok tereTervezett tér képe a Szapáry utca irányából

Összekötő rámpa látványképe

Összekötő rámpa látványképe

Tervezett tér látványképe a Tisza irányából

Tiszaligeti hídfőTervezett hídfő látványképe a Tisza irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Tervezett hídfő látványképe a Tiszaligeti Sétány irányából

Kezdőlap Szolnoki Kerékpáros és Gyalogos Tisza-híd építése Tiszaligeti Sportkomplexum fejlesztése Verseghy Ferenc Gimnázium felújítása és funkcióbővítése
©2008-2012. Tisza Fővárosa - Minden Jog Fenntartva!